O projekcie
Zadania jakie zlecił nam bardzo wymagający i dbający o szczegóły wydawca tylko na pierwszy rzut oka wydawały się łatwe. Mieliśmy m.in. pomóc w wyborze odpowiedniego papieru do całej serii, znaleźć drukarnię (najlepiej w zachodniej Polsce), która podejmie się druku techniką offsetową początkowo niewielkich nakładów, negocjować ceny, nadzorować druk, a na koniec cały nakład dostarczyć do magazynu dystrybutora w środkowych Niemczech. Po przeanalizowaniu wielu próbek stanęło na papierze objętościowym Munken Print White o gramaturze 90g/cm2, stopniu spulchnienia 1.5 i nieprzezroczystości na poziomie 92%. Dla okładek wybraliśmy dwustronnie dwukrotnie powlekaną kredę matową MaxiSilk 300g/cm2, co nie było bez znaczenia, bowiem zadruk znajduje się również na wewnętrznej stronie okładki. W kwestii drukarni nie było miejsca na eksperymenty. Musieliśmy postawić na jakość i doświadczenie. Okładki w serii drukowane są z wykorzystaniem koloru dodatkowego Pantone 72C, który delikatnie mówiąc nie należy do najbardziej lubianych przez drukarzy. Głównie za sprawą długiego czasu schnięcia. Dodatkowo w naszym przypadku apla koloru, aby uzyskać idealną jednolitość, była wdrukowywana dwukrotnie. Doświadczenie drukarni przydało się również przy dopasowywaniu tonalnym zadruku wewnętrznej strony okładki do zadruku na pierwszej stronie bloku książki. Trzeba pamiętać, że to dwa zupełnie różne papiery. Czasami pojawiały się też dodatkowe zadania jak np. tłoczenie płyt i wklejenie ich na wewnętrzną stronę okładki.
- Zarządzanie drukiem