O projekcie
Logotyp dla Pracowni Stylizacji Paznokci. W projekcie świadomie zrezygnowaliśmy z graficznego przedstawienia przedmiotu działalności skupiając się na monogramie właścicielki – połączeniu liter a oraz w. Znak ukierunkowany jedynie na manicure byłby za mało pojemny. W przypadku wprowadzenia przez pracownię nowych usług do oferty logo szybko by się zdezaktualizowało. Dyskretniej będzie w takiej sytuacji zmienić opis Pracownia Stylizacji Paznokci.
Najlepsze logotypy to takie, które da się w miarę wiernie naszkicować po krótkotrwałym spojrzeniu na oryginał. Najszybciej zapadają w pamięć. Dlatego też zaproponowany przez nas monogram jest bardzo prosty, co daje również praktycznie nieograniczone możliwości adaptacji na różne nośniki (haft na ręcznikach, fartuchu, druk różnymi technikami na gadżetach promocyjnych). Celowe użycie małych liter w monogramie sugeruje odbiorcy, że firma jest przyjazna, zorientowana na dialog z konsumentem, nie wywyższa się, w przypadku, gdy wersaliki sugerują markę raczej autorytarną, z ugruntowaną pozycją. Na taki linearny zapis liter aw zdecydowaliśmy się z dwóch powodów. Po pierwsze firma działa w branży usług, które są nastawione na kontakt bezpośredni. Chcieliśmy więc, aby logo również miało charakter bardziej osobisty, sprawiało wrażenie wykonanego odręcznie przez właścicielkę. Po drugie stylizacja paznokci to również zajęcie kreatywne, a kreatywność kojarzy się z wolnością, szaleństwem, indywidualizmem, nie zamykaniem w ramy, stąd np. też ten zawijas przy literze w :-)
Aby nie robić konkurencji wizualnej dla samego znaku i nie zaburzać czytelności przez wyróżnianie wielu elementów, nazwa Agnieszka Wójcik Pracownia Stylizacji Paznokci jest wykonany prostym cienkim i bezszeryfowym fontem.
- DTP
- Projekt
- Zarządzanie drukiem