O firmie

Agencję Wydawniczą AD FONTES prowadzę nieprzerwanie od 2009 roku. Posiadam kierunkowe wykształcenie, a całe moje dotychczasowe doświadczenie zawodowe związane jest z branżą poligraficzną i wydawniczą. Przez lata działalności zaprojektowałem niezliczoną ilość książek, reklam i druków użytkowych, nawiązałem kontakty zawodowe ze zdolnymi ilustratorami, grafikami, redaktorami, tłumaczami. Wypracowałem także długotrwałe relacje z wydawnictwami, dostawcami usług oraz surowców poligraficznych i dystrybutorami. To wszystko sprawia, że dziś mogę zaoferować Państwu kompleksową obsługę poligraficzną od projektu po druk, a także pełen zakres usług wydawniczych.
Swoją ofertę kieruję zarówno do dużych i mniejszych wydawców, instytucji publicznych czy kulturalnych, jak i osób prywatnych pragnących wydać własną książkę na zasadach selfpublishingu.

Jarosław Danielak

Więcej na temat oferty znajdą Państwo w zakładce OFERTA

Umiejętności

Logo Design

85%

Printing Management

90%

InDesign

95%

Photoshop

90%

Illustrator

90%
Doświadczenie zawodowe zdobywałem między innymi w takich firmach jak:

Wałbrzyskie Zakłady Graficzne Kalkomania Sp. z o.o., przy druku metodą serigrafii na specjalnych podłożach transferowych, z których obraz przenoszony jest na ceramikę,
PPU Stolgraf w Stanowicach – drukarni specjalizującej się w drukach akcydensowych, medycznych i weterynaryjnych,
Drukarnia Eska w Wałbrzychu (już nieistniejąca), gdzie oprócz projektowania druków okazjonalnych miałem okazję zgłębić techniki introligatorskie,
Wydawnictwo Maria
w Nowej Rudzie – przy projektowaniu i składzie książek,
Cersanit III SA
w Wałbrzychu, gdzie jako laborant w pracowni wzornictwa opracowywałem kolorystykę do nowo wprowadzanych wzorów płytek, poznając tajniki rotograwiury (druku wklęsłego),
Redakcja miesięcznika Men’s Health
we Wrocławiu jako fotoedytor,
Sign Poland Sp. z o.o.
we Wrocławiu – firmie specjalizującej się w druku wszelkiego rodzaju flag i banerów metodą sitodruku, jako grafik,
Pro-Forma Sp. z o.o.
we Wrocławiu – gdzie miałem okazję pracować przy obszernych publikacjach encyklopedycznych i słownikowych  m.in. dla Wydawnictwa Naukowego PWN czy Wydawnictwa Europa oraz uczestniczyć w poważnych przedsięwzięciach wydawniczych takich jak np. 20-tomowa Encyklopedia Gazety Wyborczej,
PWH Siedmioróg Sp. z o.o.
we Wrocławiu – tworząc niezliczoną ilość projektów graficznych książek, od bajek i kolorowanek dla dzieci, poprzez beletrystykę młodzieżową, po słowniki i przewodniki,
Publicat SA
z Poznania – gdzie jako redaktor techniczny odpowiedzialny byłem za opiekę nad kompleksowym procesem druku książek wydawanych pod imprintami Wydawnictwa Dolnośląskiego i Książnicy, przygotowanie i weryfikację plików produkcyjnych, gdzie miałem również okazję przygotowywać materiały do ogólnopolskich kampanii promujących książki takich autorów jak Jo Nesbø, Agatha Christie, P.C. Cast+Kristin Cast czy Stephenie Meyer.
Orfin Studio Kreatywne z Wrocławia – gdzie jako senior graphic designer zarządzałem projektami od zlecenia do realizacji, były to m.in. opakowania, gadżety promocyjne, identyfikacje wizualne, katalogi produktowe i wizerunkowe czy naming. Miałem tu także okazję współtworzyć kreatywne koncepcje kampanii marketingowych na podstawie analizy archetypu marki oraz sprawować nadzór artystyczny nad młodszymi projektantami.
Narodowe Forum Muzyki im. W. Lutosławskiego we Wrocławiu – w roli koordynatora ds. reklamy sprawowałem opiekę i nadzór nad realizacją wszelkich projektów graficznych, druków, kampanii outdoorowych, przekazów promocyjnych. Ponadto koordynowałem projekty marketingowe, promocję festiwali muzycznych i przygotowywanie przetargów na usługi druku.
Państwowy Instytut Badawczy NASK jako specjalista ds. grafiki komputerowej miałem okazję współtworzyć interfejs użytkownika (UI) portalu EZDRP do cyfrowego obiegu dokumentacji w administracji publicznej, projektując m.in. zestaw ponad 100 ikon.
Fundacja Nauka. To Lubię założona przez doktora Tomasza Rożka – znanego popularyzatora nauki i technologii, gdzie zajmowałem się inicjowaniem i realizacją projektów wydawniczych, zarządzaniem drukiem, współtworzeniem planu wydawniczego, nadzorowaniem pracy podwykonawców i działaniami B2B w ramach projektów książkowych.